Sluta med hästar? - bloggat från min mobil

Hej allihopa. Vissa dagar känner jag att jag bara vill lägga av med hästar, och börja spela innebandy eller något annat roligt. En sport där inte känslor hos en individ som inte har något sätt att uttrycka sig spelar någon roll. Igår var en sån dag. Det hände nämligen en liten olycka i stallet, Misti stod uppbunden i gången och fick panik (fråga mig inte varför). Av någon anledning släppte inte linorna som hon var fastbunden i, vilket de ska göra, och hon slet tillslut sönder grimman och kom loss. Ingen skada skedd fysiskt, men psykiskt var hon helt förstörd. Hon stod till och börja med och skakade i 5 minuter innan jag fick henne att flytta på sig, och sedan tog det ytterligaren en timma innan jag fick på henne grimman igen. Hon har nämligen sedan jag fick henne varit väldigt rädd om sina öron, men det har blivit mycket bättre och fram tills igår har jag nästan inte märkt av det alls. Nu däremot var det helt jäkla omöjligt. Räckte att jag tittade på dom för att hon skulle få panik och slänga sig in i väggen.
Suck. Tillbaka på ruta 1 igen. 

Love life

/ Therese

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Man får tänka framåt hela tiden, du vet ju att de ger resultat även om de kan vara jobbigt..

:)

2012-01-18 @ 12:38:48
Postat av: Lisbeth Ingvarsson

Trösten i bedrövelsen är att det SKA INTE GÅ GÖR LÄTT! Gör det det, är det så ohyggligt svårt att komma över de problem som verkligen är stora. Eller som någon sa: det som inte dödar dej härdar dej... Om du kan, så krama Misti från mej!

2012-01-18 @ 13:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0