Special,

Fick önskemål o skriva om min ponny Special, eller "Peppe" som han kallas!

Peppe är en C-ponny på otroliga 134,6 cm!! ;) Han är en ponny med mycket krut o personlighet. Han är en av dom absolut vackraste hästar jag någonsin sett med utstrålning som får alla andra hästar o se ut som medelmåtta.. Förlåt för dissen, men sanning! Han är otroligt vacker och drar ögonen till sig!
Helst med sin härliga färg, han är gulblack står de i passet och antar att de stämmer då!
Tyvärr ingen stamtavla, men är Holländsk import.
Född 1998.
Alltså hela 14 år i år lille grisen! Jag köpte Peppe i november 2008, i tanken att ha honom som min nästa gymkhanaponny, tyvärr har vi haft våra motgångar emellanåt vilket har hållt oss från o bli lika tighta som mig o Polo. Har ju såklart haft en del framgångar också, men Peppe är en utomhusponny som inte tycker om o vara inomhus i ridhuset, därav har vi bara tävlat utomhustävlingar.. Men emellanåt har han gått som en kung, men vi har också haft våra sämre tävlingar när han blivit för stressad o jag har avbrutit för o inte pressa honom för hårt. I höstas eller ja slutet på augusti fick vi veta att Peppe har spatt, första besöktet var bittert och veterinären gav honom dåliga chanser o klara sig ur spatten levande. Men Peppe slog oddsen på näsan och efter en behandling hade han redan börjat läka och reagerade ingenting på böjprov eller böjt spår.
När vi kom tillbaka 3e gången blev han friskförklarad o vi fick ett igångsättningsprogram, Spatten höll alltså på o läka, underverk. Veterinären var lika chockad som vi. Och glädjetårarna sprutade på både mig o mamma när vi fick de goda nyheterna, nu är Peppe nästan helt hundra igångsatt o spatten nästan helt ihop läkt.
Special, the one and only!
Nu är vi galet försiktiga med honom, och sjukt nogranna o sätta på backontrack på haserna varje natt!
Special ska tyvärr säljas när han är fullt igång och ridbar igen. Men jag är övertygad om att han kommer göra någon lite tjej lika lycklig som han gjort mig. han är så galet fin.

Här kommer lite bilder på världens vackraste ponny of all times.













Min fina <3

//Carro


Kommentarer
Postat av: Evelina - Vardag, foto & insperation

Så fina..!

2012-01-20 @ 21:52:17
URL: http://evesfoto.webblogg.se/
Postat av: Annie Johansson

så galet fina ni är!

2012-01-20 @ 21:53:35
Postat av: Elin Olsson

Han grymt fin, och ni är jättefin tillsammans, verkligen!!!

En fråga bara: på 6:te bilden, har du två överdrag på hjälmen där? :p

Superfina bilder på er två!!!

2012-01-20 @ 22:08:12
Postat av: Carro

Haha ja elin de har jag

2012-01-20 @ 22:29:00
URL: http://tacc.blogg.se/
Postat av: Elin Olsson

Tänkte la de ;)

2012-01-20 @ 23:10:20
Postat av: Mathilda:)

Varför hadde du två överdrag?

2012-01-21 @ 07:31:56
URL: http://mathildaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Matilda :)

Åh så fina ni är! :')

2012-01-21 @ 14:56:10
URL: http://matildaternrud.blogg.se/
Postat av: Linn Wing

Den ponnyn har ett hjärta av guld, den lilla tjejen/killen som köper honnom kommer få den bästavännen i hela världen.. special <3

2012-01-22 @ 00:42:40
URL: http://teamponny.blogg.se/
Postat av: amanda

jag är så sjukt kär i denna hästen va!!

2012-01-28 @ 12:05:13
URL: http://mmandieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0