Svar på frågestund, Del 2 - Therese

Vad har ni för sadlar?
Jag rider just nu i en sadel av märket CWD som är ett franskt märke. Är riktigt nöjd med denna!

Skulle ni kunna tänka er att sälja eran häst till en ridskola?
Med tanke på hur Misti är som individ och med tanke på hennes sadeltvång är ridskola verkligen inget alternativ att sälja henne till i framtiden.  Men om jag hade haft en häst som trivdes med mycket folk och rörelse och som var mer tänkt som läromästare än tävlingshäst så absolut. En "känd" ridskola med bra rykte känns betydligt säkrare än att slumpa iväg hästen till en okänd ägare som du har känt i några veckor.

Vad har ni för mål med eran ridning om man ser långsiktigt?
Jag vill självklart bli bäst, och målet (även om det är ganska ouppnåeligt) är att tävla svårklasshoppning tillsammans med världseliten.

Hur vill ni att erat liv ska se ut om 20 år?
Jag hoppas att jag är klar med min utbildning inom HR eller Juridik, har fått en bra anställning och drar ihop mycket pengar. Att jag har hittat den jag vill spendera mitt liv med, och att jag har ett stall fullt med avkommor från Misti ute på min egen gård. Drömma kan man, visst?

Hur skulle erat liv sett ut om ni inte hållt på med hästar?
Om inte jag hade hållt på med hästar hade jag antagligen pluggat betydligt mer och blivit lite av en "kaffe latte"-brud som hänger inne i stan och fikar hela tiden. Tack gode gud att jag har hästarna!

Hur var eran första kyss och med vem?
Min första kyss var när jag gick i 3:an, med killen som jag då var fantastiskt kär i - Edde. Han hade slått vad med en kompis om att jag inte skulle gå med på det, så jag var ju mer eller mindre tvungen haha. Men det var ganska romantiskt, mitt uppe på ett stort berg som vi brukade kalla för elefanberget i vårsolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0