Tänker ni på vad ni äter?

Hej allihopa!
Som jag nämnde i gårdagens inlägg hade vi på Specialidrotten (som är ett ämne jag läser i skolan) besök av två personliga tränare från ett nyöppnat gym: Skönhetsfabriken.
Dessa hade i uppgift att försöka övertala ett gäng slappa tävlingsryttare till att börja äta nyttigt, och vet ni vad? Jag tycker att dom lyckades ganska bra. 

Till och börja med kommenterade dom hur slappt vi satt allihopa. Och vi tittade oss runt, och visst stämde det. Slokande axlar och korsade ben. Och där sitter vi, flera timmar i veckan på hästen och strävar efter en perfekt hållning, medans vi resten av veckan när vi sitter i skolan motarbetar detta arbete. Det låter som en klyscha, men att sitta med båda fötterna i marken och pekandes rakt fram gör bara det en hel massa för hållningen. Tror ni mig inte? Prova på bussen imorgon!

Efter att dom hade delat ut lite övningar som var väldigt bra för att stärka ryttares lite sämre muskler började dom snacka lite kost. Och där satt jag och var helt övertygad att det skulle bli det gamla vanliga "kolhydrater-är-dåligt-undvik-fett" snacket, men snacka om att jag blev chockad! Framför mig stod alltså den mest vältränade bruden jag sett i hela mitt liv och poängterade hur viktigt det var att äta ordentligt och aldrig hoppa på några konstiga dieter. Dessa försämrar nämligen matsmältningen och du gör dig egentligen en stor jäkla björntjänst. Vi behöver äta, speciellt vi som utför så stort arbete med våra kroppar varje dag, vad som däremot är viktigt att tänka på är att försöka äta lite mindre mål uppdelade på fler tillfällen. Visionen är att försöka äta 6 mål per dag, hur jag nu ska hinna med det är nästa problem..

Nej tack!
/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0