Torslanda Tidningen

Samma vecka som julafton var jag faktiskt med i tidningen, tro de eller ej haha! Har hänt tidigare men aldrig haft en artikel tidigare som handlat om bara mig, lite spännande faktiskt hihi!
Torslanda tidningen,
gjorde ett reportage för att jag vunnit alla 3 SM i år. (i gymkhana)
Och de är första gången någon gjort de så de uppmärksammades väl lite, jag vet inte! Kul för mig iallafall!



Svårt o läsa texten? Här kommer den,


Caroline Claeson satsar högt 

På Alleby ridklubb finns många duktiga ryttare, en av dem är Caroline Claeson som tagit hem många rosetter och pokaler.
Caroline Claeson tillbringar varje dag på Alleby ridklubb, där hon har alla sina hästar. Hon har två ponnyer, Mr Polo som hon haft i 4 år samt Special. Caroline red sin första landslagstävling, då hon var 16 år, på just Mr Polo.

För ett år sedan köpte hon tioåriga Patriks och för en månad sedan sjuåriga United, det enda stoet hon äger. Ponnyerna har hon uthyrt på foder och rider bara de stora hästarna själv. Då Caroline bor nära ridskolan hinner hon rida båda sina hästar varje dag, förutom under deras vilodag.
Under åren har det varit mest gymkhana för Caroline, där hon har varit med i lag Sverige som  gjort stora framsteg. I februari kommer Caroline att vara med på sin sista gymkhanatävling för att istället satsa mer på hästhopp.
- Jag har haft mycket framgångar i gymkhana och har tyckt att det varit det roligaste, men känner att jag vuxit ut det nu. I gymkhana i februari kommer Lag Sverige att möta flera utländska lag på Skandinavium, men lagen kommer att bo på Alleby där de även tränar.

Vunnit många tävlingar.
Caroline har i år deltagit i 3 SM i gymkhana i individuellt, par- samt lagridning och vunnit i alla 3 SM gulden.
Hon har vunnit 6 Lag-SM totalt och tagit totalt 8 SM-Guld under de år hon tävlat. Under 2011 har Caroline vunnit alla SM med ponny i Chack Matt, lag-SM för Alleby samt par-SM tillsammans med Johanna Thulin. Nu senast vann hon lag-SM med en halv poäng vid Göteborgs fältridklubb.
Även KM har Caroline vunnit både i dressyr och hoppning. Nu tränar Caroline mycket hoppning och vann KM (KlubbMästerskap) i år på stilhopppning.

Caroline var sex år då hon började rida. Från 14 års ålder var det gymkhana som gällde.

- Jag tjatade troligtvis på mamma för att få börja i gymkhana för jag tyckte det såg så roligt ut.
Efter att ha vunnit både i Scandinavium och SM i gymkhana känner Caroline att hon vill satsa lika högt i hästhoppning. Caroline har gått på hästgymnasium i Kungsbacka och är nu instruktör och arbetar i stallet på Alleby ridklubb. Hon har drömmar om att bli tränare i hoppning men även att få rida i Göteborgs Horse show igen.  Caroline har en mängd rosetter hemma och plaketter och pokaler, men bara de finaste rosetterna hänger framme.
God gemenskap, De är ett gäng med tjejer i samma ålder som rider på Alleby.
- Vi är ute och rider, tränar och tävlar ihop.
Det är en god gemenskap mellan tjejerna även om det är lite konkurrens på banan.
- Vi är glada för varandras välgångar.
Caroline har flera saker hon tittar på då hon väljer ny häst.
- De ska ha gott lynne och ha trevligt uppförande. De ska vara trevliga och positiva mot hinder med mycket energi.

/Caroline


Kommentarer
Postat av: Camilla

Så jävla fett! Tycker det är bra att dom gjorde ett sånt reportage, för du är så jäkla grym! <3

2012-01-03 @ 22:32:40
Postat av: Anonym

Jag läste den i tidningen. ;)

Och sen håller jag med Camilla!!!!! :D

2012-01-04 @ 00:00:40
Postat av: Mathilda

Jag tycker att det är synda att du slutar med gymkhana, Men du ska vel ha kvar Mr,Polo?

2012-01-04 @ 09:13:38
Postat av: fiffi

nice det är du allt värt och grattis carro :)

2012-01-04 @ 09:36:42
Postat av: Alma

Hej/ Tyra & Alma

2012-02-05 @ 19:10:33
URL: http://almasblogg.blogo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0