Uppe med tuppen!

Ush o fy, min energi på o gå upp såhär tidigt börjar ta slut.. Tur att mamma o Nisse bara har en vecka kvar i Thailand nu, nog för att jag saknar dom men saknar också o slippa gå upp 2 timmar tidigare haha.. Nedå, de är inte så farligt, uppskattar bara mina sovmorgonar som åtminstone brukar innefatta helgerna, men inte nu.. Nåja!

Upp o jobba strax, sedan ska jag rida hästarna.. Hade lite markarbets träning på Patriks igår, och han var riktigt duktig, har börjat ge honom ett tillskott som heter Equi-calm, de är B-vitamin med magnesium o Tribufan (eller vad de nu heter haha), de ska hjälpa till o ge lugnande effekt i stressade situationer, är inget dopingpreparat o hästarna får äta de hur nära tävling som helst o till o med på tävlingsplats, än så länge verkar de ge lite effekt då han inte kastade sig från Coco en enda gång igår ;)! (En vit ponny han är väldigt rädd för).. Jag hade fram lite sockerbitar o en galoppbom in på 2 blåa grindar på ca 50 cm höjd. och han tyckte dom såg lite läskiga ut när jag visade honom dom men han gick över iallafall, höll inte på o kasta sig eller något.. GÖTT! Blev superglad o var jättenöjd med honom igår. Behövde verkligen lite framsteg, har kännt mig så ledsen på honom de sista när han bråkat så.. Hoppas de börjar vända! :)

Nee nu måste jag kila! Puss o Kram

//Caroline


Partille RK, framhoppning till 110n, dock är oxern sänkt här ;)


Kommentarer
Postat av: Elleen

Hihi min ponny är säkert lika skräckinjagande som en tiger enligt Patriks tror jag (a)

2012-01-12 @ 09:47:04
Postat av: Maria

hahaha nää han va riktigt duktig igår! :D

Coco gillar typ Patriks, hon typ drogs till honom och ville springa efter honom haha :p

2012-01-12 @ 10:08:50
URL: http://ponnyfotografernaa.blogg.se/
Postat av: Elin Olsson

Han fatta inte grejen med att sänka hindrerna, han ville hoppa högre ;)

2012-01-12 @ 10:43:59
Postat av: Mysan jansson

Min är oxå skit rädd för små ponnyer... Han får verkligen panik vissa ggr speciellt om dom rör på sig :p



2012-01-12 @ 14:17:21
URL: http://mysanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0