Veckans åsiktsinlägg, "märkesgrejjer"..

Okej, detta åsiktsinlägget kommer o handla om allt snack vad gäller märkesgrejjer, kläder som utrustning! Meningarna, "folk tror dom är något bara för dom har dyra saker", "man rider inte bättre bara för man har dyra grejjer", "folk tror dom är bättre än andra bara för dom har dyra saker", är ett par riktigt vanliga meningar kring märkessaker, en del kallar dig som har märkeskläder bortskämd snorunge som inte kan rida även om du är 20 år och tävlar med bra resulatat, visst är det komiskt? Nu syftar jag inte på mig själv, utan på detta trams överlag!

De är så fel så de är pinsamt att människor änns tänker de än mer säger de! Så bara för att man köper dyrare saker så är man inte duktig utan bara tror man kan rida? Är det någon som hör hur skruvad den logiken är? Dom som rider 120 klasser o uppåt är oftast ruggigt duktiga ryttare enligt mig, helst dom som rider svårklass tex! Och dom har ju oftast märkessaker, eller hur? Och även om du kanske inte är så duktig och säg tävlar på bohuscup-nivå eller kanske inte tävlar alls så får man inte använda märkesgrejjer? Varför? Varför ska du behöva bli stämplad för att du använder dyrare saker, som du kanske egentligen bara tycker är snyggare? Ska man behöva köpa saker som man tycker är fula bara för att man "tror sig" om man har dyra saker? Jag tycker de låter helt rubbat! Vilken typ av kläder eller utrustning du än har så har så väljer man de själv!

Dyra saker som mindre dyra, alla bär de dom själva tycker är snyggt o prisvärt! Och smaken är som baken, DELAD! Därav, låt folk ha på sig vad dom vill vilka dom än är! Man måste inte vara president för o bära Hugo Boss eller Ralph Lauren, därav inte elitryttare för o bära Kingsland eller Pikeur, eller hur?

Så snälla, inga fördomar mot ryttare utanför elitnivå som använder sig av märkessaker.

/Caroline



Kommentarer
Postat av: BELIIINDAAA

Håller med dej till 100 %! Precis som du säger: Bara för att man har märkesgrejjor så betyder inte de ätt man kan rida bra?

2012-01-02 @ 20:57:58
URL: http://ponnyfotografernaa.blogg.se/
Postat av: Carro

Nej, men principen ligger i att många tror tvärt om.. Folk tror att man tror sig bara för att man rider med märkesgrejjer...

2012-01-02 @ 21:03:37
URL: http://tacc.blogg.se/
Postat av: Elin

precis!!

jag tävlar inte, men jag rider med märkeskläder ändå!

ska jag köpa fula ridkläder då bara för att folk inte ska tro att jag tror att jag rider bättre med märkeskläder?

varför kan man inte bara få köpa vad man vill utan att folk ska börja komentera vad jag tror och inte..



antagligen är de ungar som inte får märkes grejer och som är avensjuka!!

2012-01-02 @ 21:16:39
Postat av: malin

Helt rätt Carro! :)

2012-01-02 @ 21:28:43
URL: http://swarovskiponnyn.blogg.se/
Postat av: Felicia G

Ja mann rider ju bättre om man trivs i det man har på sig om man trrivs i märkeskläder och känner sig fin och sjlvsäker så går ju ridningen bättre, så det är väldigt mycket psykologi. Men självklart kan man ju trivas i kläder som inte är märke också.

Men som du sger ska ju folk inte säga att man tror sig, det säger de av avundsjuka" du ska inte tro att du är något" en väldigt vanlig kommentar när man är avundsjuk :P

2012-01-02 @ 22:14:02
Postat av: Ronja

Jag tycker oftast det är tvärtom, om man inte har råd med märken eller helt enkelt inte vill lägga pengar på det blir man utsatt, har aldrig varit med om att någon blivit retad för att personen har snyggare och dyrare saker!

Jag tycker det ska vara okej med både märke och utan och att man ska sluta lägga så stor vikt på hur personer klär sig, någon kanske älskar kingsland och pikeur och någon kanske föredrar börjes?

Alla borde accepteras!

2012-01-02 @ 22:14:15
Postat av: Carro

Ronja, de är ju exakt de jag skriver? Att alla ska få ha de dom vill?



Och för övrigt så tror jag de där slår åt båda hållen, SOM JAG OCKSÅ SKRIVIT I TEXTEN!! ;)

2012-01-02 @ 22:37:58
URL: http://tacc.blogg.se/
Postat av: Matilda :)

Rätt Carro!

Det är ju sjukt att folk ens bryr sig om vilka kläder/utrustning andra har! Sköt er själva liksom!

Det är ju egentligen inte det viktigaste att ha märken på grejerna, men jag respekterar och förstår varför man kan vilja ha märken på sin utrustning!

Om jag hade haft en egen häst hade jag säkert haft en del märkessaker till den. :)

2012-01-03 @ 19:41:59
Postat av: Ebba

Hej,

jag tror att det spelar ganska stor roll beroende på vilken klubb man rider på om man rider på i regel en lite roffigare klubb blir många avundsjuka om man har mäkesgreje. Men om man rider på typ billdal så är man konstig om man inte har de. Så tror jag de kan vara :) Så folk som säger att man inte ska ha märkesgrejer om man inte är på elitnivå är bara avundsjuka :)

2012-01-03 @ 21:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0