Vilken helg!

Har haft en sån awesome kurs i helgen, utvärderingen kommer här!
Dag 1.. Igår red vi mest markarbete, några bomövningar och väldigt lite hoppning på slutet, nyttiga övningar, med och utan stigbyglar. Ninja vart väldigt pigg o stidsig i början men dämpade sig efter hand och blev riktigt fin på slutet! I hoppövningarna skärper hon oftast till sig ganka ordentligt och de gjorde hon även igår. Vi fick till galoppsprången och hon lyssnade jättefint! Vi hade 2 hinder mer 21m emellan, 6 galoppsprång på låga hinder eller bommar, 5 galoppsprång på ex. tävling eller riktiga hinder. Hon lyssnade som sagt jättefint o löste de bra, min duktiga lilla tös! Har dock fortfarande problem med bettet, hon är inte nöjd.. Novabett är liksom sååå schysst, men hon utnyttjar de lite och tjaffsar emot, de är ju faktiskt så att ett nova bett är väldigt snällt, så hon får ju lite övertag när hon tjaffsar.. Funderar på vad jag ska hitta på.. Anyway, nöjd o glad ändå! :)

Dag 2..
Idag hade vi inte lika lång uppvärmning som igår, mycket focus på o kunna böja hästarna o få med yttersidan, mycket öppnor och tagen framdel, typ bogen in.. Inte Ninjas starkaste sida i högervarvet, hon är bättre på slutor o tagen bakdel! Hehe.. Anyway, lite travbommar på volt och sedan också galoppbom på volt! Hoppade 3 kombination och 21m övningen igen, en de luriga diagonaler och även hoppning på volt. Nyttiga övningar, Ninja vart lite pigg o blev lite springig, men skötte sig fint i övrigt! Ska se om de blev några bra bilder, tar o slänger upp dom isåfall! Filmerna hamnar på Facebook iaf, sen får vi se om jag lyckas med Therese hjälp få in dom här! Men tror inte jag lyckas, kanske! :) Senare isåfall!

Therese har nog lite härliga bilder som hon slänger upp senare också tror jag!

Puss o Kram
//Caroline

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Bra att therese har bilder, jag fick inte sån bra "foto-plats" eftersom du sa att de blir bäst framifrån, och jag tog i profil :(

Aja dressyr bilderna blev la hyfsade hoppas jag ;)

2012-01-15 @ 18:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0