Waterford

Hallo!
Har idag ridit på de där bettet jag pratade om här om dagen, waterford.
Funkade riktigt bra, Ninja är ju tjaffsig o kaxig mot bettet o handen, inte stark men kaxig. Och jag har hittills ridit på Nova, funkat okej men inte i hoppningen, för hon blir för kaxig liksom, gör lite som hon vill och känner helst inte för o lyssna försen de behövs. Idag la hon sig mycket schysstare, och tog mina halvhalter på ett mycket bättre sett, så de kändes bra! Ska rida på de ett tag till och se om de funkar lika bra!
Jag hoppas verkligen de! :)


Waterford-bett

Visst ser de lustigt ut?
Som en kedja fast inte lika skarp ;)!

De är ett såkallat kulbett, många anser de vara skarpt har lag läst, men personligen tycker jag inte de verkar skarpare än ett vanligt 3delat, stora bettringar, och mycket rörelse? Ingen hävstång eller kedja? Så förstår faktiskt inte gnället! :) Åsikter?

//Caroline


Kommentarer
Postat av: Mysan

Gillar själv det bettet skarpt... Och skarpare??? Nja det enda som kanske är är ju att hästen inte kan bita sig fast som på ett vanligt 3 delat tex men nää jag upplever heller inte det skarpare...

2012-01-28 @ 17:31:22
URL: http://mysanjansson.blogg.se/
Postat av: Mathilda Efraimsson

Villket roligt bet.



Kolla in på min blogg.

2012-01-28 @ 17:35:52
URL: http://mathildaefraimsson.blogg.se/
Postat av: gabriella

Det som är problemet med det här bettet är att det lätt kan nypa hästen i tungan eftersom den har så många länkar. Finns ett superbra repotage kring bett i tidningen Equipage där Patrik Kittel, ngn landslags tränare i hoppning och en tandläkare la sina recensioner kring detta bett (å andra). Men funkar de är de ju kanon, men kan va bra att ha med sig :)

2012-01-28 @ 18:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0