Ajajaj...

Ush, jag känner mig som en 60 åring i kroppen, minst! Har svinont i rygg o nacke, axeln o armen på högersida är inte heller någon barnlek, känns som jag förtjänar en hemmakväll!

Tycker dock att jag får skylla mig själv lite grann, man är så himla nogrann med hästens välmående, massagemaskiner, liniment efter hårdridning, massage o akupunktur med jämna mellanrum, noga med fodret, noga med motion o arbete, uppvärmning och avskrittning.. Jaaa alltihop!
Och med sig själv då? Inte lika noga direkt.. massage? Njaa inte särskilt ofta.. Liniment vid överansträngning? Pfff.. Streching o uppvärmning? Joo men eller hur jätteofta! Inte... Ordentlig träning utanför ridningen? Aldrig.. Och maten? Jaa man slänger väl i sig en macka påväg upp till stallet i all hast ungefär..!

Bra jobbat.. Tror allt de jag nyss beskrev är ganska typiskt för en ryttare, eller hur?
Vi är så nogranna med våra hästar att vi glömmer av oss själva. Och hur ska de se ut sen när hästen står där välmusklad o fin och vi är alldeles för utslitna för o rida själva? Neej.. Detta är ett ganska stort problem, och knappast något som gynnar någon..

Jag vill verkligen bli bättre på o ta hand om min egen hälsa bättre, givetvis går mina hästar alltid först men de är ju inte klokt att jag ska glömma av mig själv helt o hållet för de, måste verkligen börja underhålla min egen kropp så att jag faktiskt klarar av o rida livet ut och inte bara 5 år till.. Säkert inte många av er som vet men jag har en jaa jag vet inte om man kan kalla de skada egentligen men kanske ryggfel då? Jag har ett ryggfel, så säger vi! Som iallafall heter Sculios, ryggraden är något komprimerad och vridd på ett sätt som inte en ryggrad ska vara vridd på, för ett tag sen gick jag hos sjukgymnast som rådde mig att gå till ostiopat vilket jag gjorde ungefär varannan vecka ett tag.. Sedan rann de ut i sanden, vilket är oerhört korkat då min rygg behöver underhållas annars kommer jag inte kunna rida särkilt länge enligt min sjukgymnast..

Så nu ska jag verkligen skärpa mig, göra mina övningar och gå till min ostiopat, de är ju faktiskt värd besväret för o slippa ha ont, eller hur? Jag ska verkligen försöka skärpa mig! Och råder er och göra desamma! Ta hand om er själva, så har ni mer ork o energi till era hästar! :)

//Caroline


Obs, jag har väldigt svag sculios, inte så illa som på bilden! ;)
Men ont gör de iallafall, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0