Går över till nova

Dags att byta bett igen, lika roligt som alltid! Ninja hade ju en del vassa kanter o lite sådant som tandläkaren raspa till, sedan har hon förslitningar på tänderna vid bettläget, ganska ordentliga!

Därför måste jag rida på Nova och Hackamore! Hack - 50% av ridtiden och nova så mycket som möjligt, måste jag hoppa på annat bett så måste de vara gummiklätt, bra hästen! Jag red på Nova förut och de funka ju, men jag tyckte hon blev seg och stark i munnen, men har tydligen inte mycket och välja på, tänker inte hoppa henne på hackamore, haha! De är förenat med livsfara!

Sedan har jag ju ett bett till Patriks som heter Poponcini, typ gummibett som ska kännas som silke i munnen på dom, men de jag har är snäppet skarpare än ett vanligt så de passar inte heller min lilla dam riktigt, och dom är verkligen skitdyra som där betten så har ingen lust o köpa ett till om de inte skulle funka! Snacka om ilandsproblem egentligen! Men de är ju faktiskt jobbigt, tips råd? Jag behöver verkligen lite hjälp haha!

Så nu är de bara o försöka lägga upp en ny strategi i hoppningen, och försöka hitta broms på nova, nåja! Jag får göra det bästa utav situationen! Göra så gott jag kan! ;)

Har ni tips till hackamore, tips till nova eller tips o råd på andra gummibett så är jag all ears!
Puss o Kram!

//Carro

                                           
                                                             Nova
                                      
                                                               Poponcini
                                              
                                                                 hackamore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0