Hackamore..

Hmm, jag red på hackamore igår, och testade även o hoppa 2 språng, rätt spännande kan man säga! Ska nog inte testa och hoppa på de mer, haha! Hon var helt tokig! Gick väldigt bra o rida på de på marken, hon blev lite stark och ibland hade jag svårt o styra också ;)! Men förutom de så funkade de helt okej för o vara andra gången jag rider på ett hack i hela mitt liv!

Men hoppningen var väldigt spännande, första gången hoppade vi i trav och de var inga problem direkt, andra gången försökte jag hålla henne i trav.... Försökte! de gick inte hon körde ner hövvet och drog i en jäkla fart, snacka om att attackera hindret! och sen efter hindret var de hövvet mellan benen och bocksprång på bocksprång på bocksprång, tur att hon hade rätt hög fart annars hade de nog blivit desto värre tror jag haha!

Jag dissar ganska stark hoppning på hack men hissar detill markarbete! ;)
//Caroline

                                              

Kommentarer
Postat av: Jenni Bloom - Team LB

Väljer ut en valfri läsare som får gästblogga och därmed göra reklam för sin blogg hos mig. Passa på att anmäla dig!

http://teamlabom.blogg.se/2012/march/gastblogg-tidsinstallt.html#comment

2012-03-23 @ 19:52:49
URL: http://teamlabom.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Hackamore är ju så individuellt hur det funkar på hästar :)

2012-03-27 @ 22:48:04
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0