Hoppeti

Utvärderar gårdagens ridpass!

Eftersom vi haft det någorlunda jobbigt i hoppning en tag så har jag haft sjukt dåligt självförtroende.. Något Björne faktiskt lagt märke till och vi har jobbat med! Så nu är de bättre, men inte helt tillbaka!
Därför valde jag under uppvärmningen igår att bara rida mjukt och lugnt, bara hitta takten och i galoppen jobbade jag myyyycket 2 punktsits och bara försökte få takt o balans i stigbyglarna utan att lägga mig i Ninja för mycket. Hon var lugn och fin, hade en bra takt och lyssnade bra.. Dock var formen inte något bra alls, men eftersom jag inte fokuserade på de så kände jag att skit samma helt enkelt! Gjorde lite tempoväxlingar, och i traven försökte jag bara få henne mjuk o följsam.

När vi började hoppa försökte jag få till halvhalterna innan hinder, och behålla samma takt gick bra ibland och mindre bra ibland, men de tar sig och hon accepterar de mer och mer! Vi hoppade på ett litet sockerbits hinder i båda varven och hon var riktigt check! Sedan hoppade vi ett räcke snett igenom, där hon faktiskt tog halvhalterna snäppet bättre! Härligt, och så hoppade vi en kombination räcke - oxer 2 galoppsprång på andra långsidan. Mot kombinationen gick hon iväg lite grann men rättade sig ändå fint, och gick på 2 jämna på 11.5 meter! Duktig häst! Hela ridpasset, helst hoppningen gick ut mycket på att jag skulle växla sits och hitta rytm och framförallt balans och trygghet mot hinder.. Och de var absolut inget dåligt ridpass, hoppade typ bara 75 cm högt, men de gör inget! Inte de som var grejjen, och jag kände mig nöjd där! :)

//Carro

                        

Kommentarer
Postat av: Mathilda Efraimsson

Så bra att det gick bra. Lycka till på nästa ridpas!:)

2012-03-10 @ 17:01:26
URL: http://mathildaasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0