Jorå, så att eeh..

Red bägge hästarna igår men tänkte bara skriva lite om P från igår, vi red dressyr i paddocken (GO CARRO! haha) och jag gick verkligen in för de! Dressyrsadel på med brunt Schockemöhle schabrak och matchande bruna schockemöhle lindor, och passade på att rida i paddocken när de var sådant uuunderbart väder utomhus igår!

Han vart verkligen suuuupergo igår, jag har fortfarande kraftiga problem med att sitta i traven, de blir bättre o bättre men är verkligen svårt, helst övergångarna galopp - trav, haha shooot vilken kraft han har i steget då alltså, tror man hade kunnat studsa ur om man inte var beredd! Men han var faktiskt riktigt duktig igår, jämfört med i måndags när de verkligen gick skit och ännu mer skit.. Spänd och jobbig.. Stor skillnad i vart fall!

Han vart riktigt go i galoppen helst, tränade mycket på raka spår och ändå ha kvar honom i samma tempo liksom, red på 3 kvartslinjerna och han behöll takten och var rak i båda varven! Annars är han ju väldigt bra i höger men svagare i vänster, men igår gick de bra i båda varven, snacka om att de är då de är kul och rida dressyr! (Något ni inte kommer få höra mig säga eller se mig skriva så ofta haha) Neej, är riktigt nöjd med honom, kanske går och sälja honom som dressyrhäst efter sommaren annars? Hehe, vi får väl se vad som händer! Vi ska iallafall vara med och hoppa bohuscupen han och jag, tror han kommer vara väldigt spänd första hopptävlingarna eftersom han inte tävlat sen i september, men de räknar jag med så kommer inte bli besviken om de inte går bra liksom! Han är ju lite valpig på tävling! :)

Naej, nu får de vara nog med skryt om min snygga häst hihi!!
Puss o Kram på er!

//Caroline

Fick förresten 2 bilder av Hanna Ek från vår sista tävling i höstas (divII omg 2 på Bulycke)
Dessa får ni här! Tyckte de var rätt passande när jag ändå nämnt tävlingen!





En från banan o en från framhoppningen, tack Hanna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0