Man mår som man förtjänar

Hej allihopa!
Har försökt uppdatera hela dagen idag, men har verkligen ingen ork i kroppen. Det blev lite mycket av det goda igår och jag mår för tillfället som jag förtjänar. Men det är ju faktiskt bara 100 dagar kvar tills vi är i Alanya, och det kan behöva firas! Finns så himla mycket i livet som vi bara låter passera men som egentligen ska firas, varje dag är en ny dag och bjuder på nya möjligheter. Man får inte glömma att uppskatta dom där små sakerna som gör vardagen lite enklare.

Såg att Carro har hållt er uppdaterade idag, och tur är väl det! Hade fått lite frågor som jag tänkte svara på, fortsätt gärna att ställa frågor i inlägget nedanför så lovar jag att svara.

Favoritfärg på håret?

Oj vilken svår fråga. Det beror självklart på vem och i vilken nyans det är. Jag tycker själv att jag passar bäst i en gyllenbrun hårfärg, ungefär som jag har nu. Det känns fräscht och härligt!

Favorit tävlingsoutfit?
Just nu är det mitt blå Anna Scarpatiset tillsammans med CWD sadel och förbygel, Dyónträns, hjälm från Charles Owen Ayr 8, Riders Company Säkerhetsväst, vita ridbyxor från CRW, Swarovskiskärp, Pikeurkavaj och Equiline Tävlingsskjorta!

Vad är din högsta dröm?
Min högsta dröm är att jag ska kunna sitta på ålderdomshemmet 98 år gammal och titta tillbaka på ett liv fyllt av lycka och uppnådda mål.
Höjden du vill komma till?
Jag antar att vi syftar på hästhoppning nu då? Isåfall är mitt mål att så småningom tävla 140 cm. Självklart hade även världscupen suttit fint, men man får ta och vara lite realistisk...
Vem litar du allra mest på och vem vet mest om dig?
Jag har många som jag litar på, men jag måste nog säga att jag litar allra mest på min vän Sandra. Vi har sedan flera år tillbaka mer eller mindre suttit ihop och hon vet verkligen allt som är värt att veta om mig.

Jag och Sandra i Turkiet hösten 2011.

Hur gammal är El Misti?
Misti är född i juni 2002 och fyller alltså snart 10 år!

Har du någon pojkvän Therese?
Nej, det har jag inte.

Hur lång tycker ni att man ska vara max för att få rida en maxad D-ponny?
Självklart spelar det roll hur ponnyn är byggd, en grövre ponny klarar av att bära upp en större ryttare utan att det blir obalans, och även vad ponnyn är tänkt att användas till. Men upp till 170 cm är nog inga problem alls för en D-ponny att bära runt på, jag är själv runt 172 lång och kan rida D-ponny utan problem. Ska man tävla höga klasser i exempelvis hoppning bör man dock vara lite kortare för att inte skapa onödig obalans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0