Provar mina egna vingar

Vad ska du plugga i örebro? Är det inte jättejobbigt att åka ifrån alla nära och kära och tryggheten, speciellt när man har häst också? Men jag tycker att det är riktigt bra, att man vågar prova något nytt! Lycka till med det!

Som det ser ut just nu är det framförallt två linjer som jag är intresserad av, nämligen Juridik och personalvetarprogrammet. Juridik vet nog de flesta vad det är för något, men personalvetarprogrammet är ett lite speciellt program som kombinerar socionom/jurist/psykolog. Efter denna utbildning får man oftast jobb inom HR, alltså den del på företag som står för anställningar, eller som personalchef.

Självklart känns det jättejobbigt att behöva åka ifrån mina nära och kära, och framförallt tryggheten. Men jag är en människa som hatar att stå still och inte utvecklas, och jag tror att ett miljöombyte är vad jag behöver för att fortsätta att utvecklas som människa. Jag vill prova hur det känns att flyga med egna vingar, hur det känns att inte alltid ha mamma och pappa ett telefonsamtal bort. När det gäller Misti så är jag redan (förutom den ekonomiska biten såklart) ganska självständig, och eftersom jag snart tar körkort kommer även transport av henne inte vara några problem. Jag ser fram emot att se lite nytt, och att möta en ny vardag fylld av nya möjligheter och nya människor!

/ Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0