Svar på tal

Ellen frågar:
Har en fråga då jag tycker att ni har lite erfarenhet om olika bett osv,
det är så att min häst Barcelona är väldigt stel och seg i munnen, jag rider på ett helt vanligt tredelat. Carro, du sa ju att Ninja var sådan i munnen och tänkte att du kanske kan tipsa om något bett som kan hjälpa ? :) Såklart så går det att träna bort vilket jag försöker men det blir inga framsteg ! Sen beror resultatet från häst till häst, men känner att det är värt att testa iallafall ! Tacksam för svar !

Hej Ellen, ja precis som du säger så har Ninja varit sådan, men hon har också varit väldigt tjaffsig mot bettet! Funderar på om du skulle testa ett waterford, detta funkade skitbra rent ut sagt på marken! Hon blev lite för känslig för de i hoppningen men annars var de ett bra bett som hästar som blir lite stela o sega i munnen eftersom de är mycket rörelse på bettet! Och eftersom de är vanliga ringar på de så är de ju ingen hävstång som på ett pessoa eller pelam, tycker absolut du ska testa waterford bettet! :)

//Caroline

Kommentarer
Postat av: Ellen Berntsson

Tack så mycket ! :D Verkligen nöjd med svaret , och grattis till ditt stipendie !

2012-03-28 @ 15:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0