Vart går gränsen?

Tänkte idag skriva om internetmobbning, och lite om mobbning i största allmänhet.. De är tydligen ett ganska hett ämne just nu. Och tråden i ämnet är just, vart går gränsen?

I mina ögon finns de ingen gräns för detta, allt elakt och vidrigt folk skriver är mobbning, ingen är bättre än någon annan bara för dom skriver färre kommentarer eller mindre elaka saker. De här måste verkligen vara något utav de värsta jag vet, när du kan gå in och läsa någons blogg och skriva precis vad du vill och skita i konsekvenserna.. Vad är problemet? Är du avundsjuk eller tycker du bara dessa hemska saker?

Är du avundsjuk så är de bara dags att växa upp och istället försöka på egen hand och bli lika bra, är du så vidrig att du skriver vad du tycker så börjar de definitivt bli dags och lära sig hålla saker för sig själv. Du tjänar ALDRIG något på att skriva så till någon annan. Jag kan tänka mig att kändisbloggare som Linn Olsson eller Dressyrmupparna får elaka saker kastade i ansiktet varje dag, bara för att dom har lyckats. Givetvis är de lättare och lättare och resa sig efter varje gång du får meningslös skit kastad på dig men de är ändå inte rättvist.

De är inte rättvist att vem som helst ska kunna gå in och skriva vad dom vill, det är inte rättvist att man ska behöva ta illa vid sig av all skit! De är inte rättvist att ungdomar skär sig och tar livet av sig vardagligen för att andra skriver onödiga saker som dom inte har någon anledning att kläcka ur sig. Hur hade de kännts som dom själva lyckades med sin blogg eller hemsida och någon skrev skit till dom istället? Knappast gött?

När ska vi fatta att de inte hjälper och trycka ner varann?

Slänga ur sig dumma kommentarer som inte hjälper dig någonstans?
När vi var på Scandinavium på söndagen i år så hade jag hjälmen kvar på huvet en bra stund efter vi ridit, först för att jag glömde och ta av mig den, och sedan för att jag bara inte orkade släpa runt på den, sedan hör jag en kvinna "viska" till sin väninna när dom går förbi mig, -"Varför går hon omkring med hjälmen fortfarande, tror hon att hon är något då eller?" Haha, okej! 2 sätt att tolka de på, antingen bli ledsen och ta åt mig av henne löjliga ord, eller skratta åt de och tänka idiot.. Den personen jag är i nuläget kan skaka av sig de, jag blev förbannad över hennes ord, men tog inte åt mig.. Men den jag var för 4 årsen och innan de hade blivit ledsen och kännt mig töntig och korkad.. Tänkte hon på de? Knappast.. Ååååh jag blir så gaalet arg över sådanna idiot saker, så för guds skull, tänk efter innan ni skriver att någon har fula ridbyxor eller inte kan rida, snälla!

Tack för de.. //Carro


Moget....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0