Bad news first..

Som ni vet så har min lilla älskling Peppe haft spatt under en period, han blev dock frisk och symtomfri otroligt fort och allt såg verkligen jättebra ut. Nu är han riden hela vintern och allt har hittills sett väldigt bra ut, nästan lite för bra för att vara sant.. Eh aa..

På måndag åker vi till Ale Djurklinik igen för att kolla hur de är med honom då han på senaste avlastat höger bak hela tiden, och nu efter ett tag börjat att halta ganska krafftigt.. Tyvärr tror vi att spatten börjat blomstra som de kallas igen och har den gjort de finns de oftast inte så mycket att göra.. Så i nuläget förbereder vi oss på de värsta.. Givetvis vill man inte de.. Bara tanken på att åka hem med en tom transport på måndag får de att bli helt svart i huvudet.. Inget man tar med en klackspark! Håller givetvis tummarna att han ska bli bra igen! Men smärtan i magen och oron att något ska hända honom finns ju fortfarande där..

Är de någon som fått ta bort sin häst någon gång? Hur hanterar man de? Min fina lilla ponny! <3

//C

 

Snälla väck mig nu..

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja, det går inte att hantera.

2012-05-03 @ 18:41:38
Postat av: Felicia

Tycker det är så kul att din Patriks är min Pamelas pappa :D

2012-05-03 @ 21:18:29
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: A

Åh fy, jag gråter för din skull Carro!

Peppe är så sjukt fin att det är galet, han är inte värd att få spatt, han är ju så grym! Åh fina ponny :( <3 Hoppas allt går vägen, håller alla tummar & tår jag kan!! <3 <3 <3 Han är ju Special, han fixar detta! <3

2012-05-03 @ 21:40:33
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: hanna

noooo :( fina peppe.. <3 hoppas hoppas att det går bra med han!!

2012-05-05 @ 12:49:54
Postat av: Josefine

det får bara inte vara sant!underbara peppe!

2012-05-05 @ 19:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0