Solen skiner!

Solen skiner och de är verkligen heeelt underbart! Strax över 20 graders värme och till o med vinden är ljummen liksom! Blir inte bättre! Nu när de är 18-20 grader på nätterna har våra hästar hemma börjat gå ute på nätterna, vilket är otroligt lättsamt och skönt också för den delen! Mindre mockning är alltid ett plus haha, men de har ju sina nackdelar också - flugor, knott o mygg och inte tala om fästingar!

Förut har jag alltid använt switch till mina hästar, men då de inte finns kvar ute i butikerna längre så har jag börjat testa lite andra flugsprayar, en jag faktiskt kan rekommendera er stark är Espree Sommarspray, som egentligen heter Aloe Herbal Horsespray. Hur som helst,

       

Espree Aloe Herbal Horse Spray
"De ingående oljorna doftsätter naturligt hästen med en doft som gör att hästen inte "luktar häst", vilket kan minska hästens attraktionskraft på insekter.
En produkt för heta besvärliga sommardagar. Skyddar din häst effektivt mot solen. Innehåller bla Aloe vera, mjukgörande mineraloljor och solskydd. En Ypperlig produkt för ljusa hästar och exemhästar. Spraya ett tunt lager på hästen. Undvik känsliga områden så som skap, runt ögon, mule osv. Färdig blandad."

Finns för 149:- på MyOne

//Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0