Tjuvar!

Vad är problemet egentligen? Varför ta saker som du vet inte är dina? Försvinner saker på stallet rätt ofta, och på senaste har de bara blivit värre! För nu har folk till och med börjat och stjäla foder utav varandra! Jag fattar inte, på alleby ingår allt, box, manege, in o utsläpp, spån, hö och krafft! Dock endast havre, korn och betfor! Vill man ha något annat får man köpa de själv. Vilket väldigt många gör, men inte alla!

Betforen tar slut jättesnabbt så många har nu börjat köpa egen, bland annat jag själv! Tror ni inte att de försvinner så fort de inte finns någon "gratis" betfor att ta av då? Jo givetvis! Folk snor betfor utan att änns tänka tanken att fråga först, vad är problemet? En säck kostar 110 kr på MyOne! Absolut inte mycket pengar, har man inte råd med de ska man kanske inte ha häst? Och definitivt inte sno av andra så dom får betala de istället? Man blir fasen vansinnig! Ge fasen i sådant som inte är erat?!

Inte nog med att de försvinner betfor som inte är så dyrt, har du glucosamin eller b-vitamin till din häst så är folk där och stjäl de med, ska man behöva låsa in de när man har en jättebra foderkammare? Bara för att de inte går att lite på folk? B-vitaminen (Shy Feeder) och Glucosamin och även Chevinal (mineraltillskott flytande) är faktiskt ganska dyrt med tanke på hur lite du får för pengarna, en en liters glucosamin i flytande form kostar 229 spänn, ingenting man vill dela med sig av till andra, helst när dom inte änns frågar!

Så ärligt talat, om tjuvarna från stallet läser de här, ge fasen i andras foder och SAKER de är INTE OKEJ!!!!

Håller ni med mig kära läsare? Eller har jag fel?

//Caroline

                         

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller ABSOLUT med dig! Riktigt dålig stil att stjäla från andra OAVSETT vad det är!!!!!

2012-05-02 @ 13:58:53
Postat av: Elin Olsson

Håller med!! Sjukt dålig stil!

2012-05-02 @ 14:37:22
Postat av: Ellen Berntsson

Har varit med om sammasak MASSVIS med gånger, både från när jag stod i nissestallet, dock var det då inte foder, utan då var det folk som knäckte min och min systers kod till låset på vårat skåp i princip VARJE gång vi ändrade den, men iallafall jag blev av med 700kr (!!!!) som aldrig kom tillbaka. Sen har jag blivit av med massa småsaker, även min hjälm (som jag hittade tillslut, men det tog ett tag innan denne personen ville lämna tillbaka den) och man blir så jävla sur !!!

Hänt mig även på andra stall jag stått på och det finns inte en enda anledning till att ta andras saker UTAN att fråga !

2012-05-02 @ 14:58:49
Postat av: Lisbeth Ingvarsson

Jag har svårt för att förstå att det är så rysligt svårt att veta skillnaden på "mitt" och "ditt". Var ligger problemet?? Hur svårt kan det vara??

2012-05-03 @ 04:35:07
Postat av: Carro

Håller med dig Lisbeth.. De är de där jag inte får ihop heller, "Jag vet och ser att detta är inte mitt, äsch jag tar de ändå" ????

2012-05-03 @ 08:09:31
URL: http://tacc..blogg.se/
Postat av: Mathilda Efraimsson

Jag håller med dig hellt och hållet Carro.

2012-05-03 @ 15:33:44
URL: http://mathildaasliv.blogg.se/
Postat av: Matilda Ternrud

Håller med! Sjukt tråkigt när folk förstör för andra!

2012-05-03 @ 17:21:54
Postat av: Hanneh

Suck vart tar samhället vägen egentligen?! Men tror alltid det kommer finnas sånna som inte riktigt förstår skillnaden på mitt och ditt, Den sista idioten är ännu inte född så att säga...

2012-05-04 @ 17:16:46
Postat av: Jenny Gunnarsson

Bra att du skrev ett inlägg om detta Carro! Å ja hoppas verkligen att dom som tar allt ser detta.. börjar bli liiiite tröttsamt. :/ Å för de andra så tycker jag det är så sjukt tråkigt att detta händer på Alleby där vi ALLA oavsett ålder är så himla bra vänner..! Alla rider, tränar, fikar å umgås tillsammans, oavsett ålder, kön, you name it! Så när man tänker på det, att någon ur "vårat-gäng" går oss bakom ryggen är rätt skrämande.. Tack för mej. :)

2012-05-06 @ 19:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0